Esencja kuchni włoskiej czyli przepis na domową pizzę!

Nie znam nikogo, kto nie lubi pizzy. Nawet mój tata, wielki tradycjonalista i zwolennik kuchni polskiej czasem skusi się na kawałek. Być może to mało oryginalne, ale pizza to moje ulubione danie. Nauczyłam się ją robić, gdy miałam 14 lat i jestem wierna temu przepisowi. Bywały dni, że pizzę jadłam kilka razy w tygodniu... Doszłam do wprawy po tych wszystkich latach i nieskromnie napiszę, że jestem z siebie dumna. To danie zawsze mi wychodzi :)

Składniki na dwie 26-cm lub jedną dużą.
Ciasto:
  • 3 dkg drożdży
  • 0,5 kg mąki
  • 100 ml oliwy z oliwek
  • szklanka przegotowanej, letniej wody
  • szczypta soli
  • łyżeczka cukru

Sos:
  • przecier pomidorowy
  • odrobina przegotowanej wody
  • pieprz, sól, oregano

Dodatki wg uznania, ja na swoją dałam:
  • ser żółty
  • pieczarki
  • pomidorki koktajlowe
  • zielona papryka
  • kukurydza

Mąkę przesiewamy z solą do głębokiego naczynia. Drożdże kruszymy do szklanki, zalewamy do pełna letnią wodą, dodajemy cukier i mieszamy. Tak przygotowane drożdże wlewamy do mąki i dodajemy oliwę. Ciasto wyrabiamy przez ok. 10 minut, a następnie odkładamy przykryte w jakieś ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ja zwykle trzymam je tam około 20-30 minut. Powinno być raczej miękkie i elastyczne.
Teraz przechodzimy do sosu. Przecier rozrabiamy do zadowalającej nas konsystencji z wodą i doprawiamy pieprzem, solą i oregano. Ot cała filozofia :)
Jeśli widzimy, że ciasto jest puszyste i urosło, to zabieramy się do uformowania go na blaszce w kształt pizzy. Następnie smarujemy je sosem, nakładamy dodatki i wsadzamy do rozgrzanego do 250 stopni piekarnika na 15-17 minut. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz